Et stort problem for virksomhedsejere og arbejdsgivere i dag at få de bedste medarbejdere og derefter holde dem. Lyder nemt, men enhver arbejdsgiver, der vil fortælle dig, at disse aktiviteter tage op mest tid og har den største indvirkning på forretningsmæssige resultater. Så hvordan kan du gå om at bevare de gode mennesker, når du har fundet dem?

Forstå, hvad dine medarbejdere ønsker fra en arbejdsplads lyder som et logisk sted at starte. Efter alt, hvis du ved, hvad dine medarbejdere er efter, nødt du simpelthen til at give det og alt vil blive godt. Dette er en stor teori, men forskning viser, at arbejdsgivere ikke så vellykket at identificere deres medarbejdere ønsker. Faktisk er der er en betydelig afbryde mellem de ting, som medarbejderne sige er vigtige for dem, og hvor højt arbejdsgivere rang de samme ting.

Denne undersøgelse først kom ud i 1946 i Foreman fakta, fra Labor Relations Institute of NY og blev produceret igen af Lawrence Lindahl i personale magasin, i 1949. Denne undersøgelse er siden blevet replikeret med lignende resultater af Ken Kovach (1980); Valerie Wilson, læsefærdighed International (1988); Bob Nelson, Blanchard Training & udvikling (1991); og Sheryl & Don Grimme, GHR uddannelse løsninger (1997-2001).

Adspurgt til at rangere en liste over ti kriterier, medarbejdere og chefer/ejere rangeret dem meget forskelligt:

Hvad medarbejdere ønsker hvad ledere synes

Deres medarbejdere vil

1 fuld respekt for arbejde, god løn

2 følelse “del” af ting jobsikkerhed

3 sympatiske hjælp på forfremmelse/vækstmuligheder

personlige problemer

4 Job sikkerhed gode arbejdsforhold

5 gode lønninger interessant arbejde

6 interessante arbejde personlig loyalitet over for arbejdstagere

7 fremme/vækst muligheder taktfuld disciplin

8 personlig loyalitet over for arbejdstagerne fuld påskønnelse af arbejde udført

9 gode arbejdsvilkår sympatiske hjælp med personlige problemer

10 taktfuld disciplin følelse “del” af ting

Hvad betyder det, hvis du er en arbejdsgiver eller en manager i erhvervslivet i dag?

Hyppige klap på ryggen vil gå en lang vej mod at gøre dine medarbejdere mere tilfredse på arbejdspladsen. Heldigvis er det ikke altid handler om penge.

Hvad medarbejdere siger de vil (i rækkefølge)

1 fuld respekt for udført arbejde

2. følelse ‘del’ af ting

3. sympatisk hjælp til personlige problemer

4. jobsikkerhed

5. god løn

6. interessant arbejde

7. forfremmelse/vækstmuligheder

8. personlig loyalitet over for arbejdstagere

9. gode arbejdsforhold

10. taktfuld disciplin

Hvad ledere tror medarbejdere ønsker (i rækkefølge)

1. gode lønninger

2. jobsikkerhed

3. fremme/vækstmuligheder

4. gode arbejdsforhold

5. interessante arbejde

6. personlig loyalitet over for arbejdstagere

7. taktfuld disciplin

8. fuld påskønnelse af arbejde udført

9. sympatisk hjælp til personlige problemer

10. følelse ‘del’ af ting

Hvor godt vil arbejdsgiverne virkelig ved hvad deres personale?

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *