I begyndelsen… For webmastere ting at overveje når at udvikle en hjemmeside (Del3) – Hvordan kan dit produkt eller din service bedste forklares til kunden på en enkel og kortfattet måde?

Tidligere i denne serie på hjemmeside udvikling har vi

talte om at vælge en besked eller tema at være

meddelt til kunden som et middel til at definere dit websted, og i betragtning af kundens perspektiv med hensyn til hvordan hjemmesiden er udviklet og præsenteret. Nu vil vi diskutere hvordan dit produkt eller din service kan forklares til kunden blot og koncist.

Lad os stille dette spørgsmål. Når du surfer på ‘ netto, hvordan

længe vil du have det til at tage på en særlig hjemmeside for dig at finde ud af, hvis webstedet har hvad du søger efter? Ikke længe. Når potentielle kunder surfing på internettet, har du et spørgsmål om sekunder for at få deres opmærksomhed og overbevise dem om, at din hjemmeside har noget, der er mere værd end et overfladisk blik.

Nogle webmastere forsøger at opnå dette mål ved hjælp af en masse “klokker og fløjter”, prangende ting eller godhed forbyde, lyde og musik. Ting som elektronisk lykønskningskort, screen-savers eller gratis email-tjenester er blot nogle af de værktøjer, der bruges til at forsøge at få potentielle kunder til at bo på et bestemt websted for længere perioder. Det kaldes kærligt at gøre din hjemmeside “klistret”.

Og der er intet i sagens natur galt med nogen af disse metoder, medmindre formålet med dit websted er at sælge vakuum widgets til dine kunder. Hvis det er tilfældet, vil din kunde være lidt interesseret i andet end den glatte, effektiv og økonomisk drift af deres vakuum udstyr, og de produkter eller tjenester, der vil hjælpe dem med at opnå det. Men, tilbage til vores emne.

Dit mål er at få kundens opmærksomhed og kommunikere ham ganske enkelt og hurtigt hvad dit produkt eller service er, og hvordan dets køb vil gavne ham. Dette opnås bedst ved at udnytte de grundlæggende spørgsmål model ansat af journalister i at udvikle en nyhedshistorie: hvem, hvad, hvornår, hvor og hvorfor? Til dit formål, vil du kun skal besvare tre af disse: hvem, hvad, hvorfor?

“Hvem” forklarer, hvem du er eller hvem er din virksomhed. Dette giver dig mulighed for at vise enten din egen eller din virksomheds erfaring eller ekspertise inden for den

kundens interesse eller bekymring. “Hvad” forklarer dit produkt eller service, og giver dig mulighed for at fremhæve for kunden sine funktioner. “Hvorfor” forklarer fordelene ved at bruge dit produkt eller service, og tilbyder også en mulighed for dig at skelne mellem dig selv og dit produkt fra konkurrencen.

Ved at besvare ovenstående spørgsmål, du kan helt men kort giver kunden tilstrækkelige oplysninger til at fastslå, hvorvidt de er interesseret i hvad du tilbyder.

En anden ting der er vigtige at huske på, når dit produkt eller service, er at kommunikere med kunden, som hvis du sidder og har en dejlig samtale. Ingen ønsker at føle som om de læser en roman eller forsøger at trævle Shakespeare. I virkeligheden, det bør ikke føle sig til dem som hvis de læser på alle. Det skal føles som om de er involveret i samtalen.

Holde tingene enkle, præcise og ukompliceret. Hvis du vælger at bruge humor eller vid, det er stor, fordi det kan holde interaktion interessant og engagerende for din kunde. Bare sørg for at du har talentet til at være humoristisk eller vittig. Ellers, du kan forekomme uvederhæftig og dine kunder kan være slukket.

Næste: Hvordan kan kunden blive vejledt til at købe/købe nu?

Se dig næste gang!

Forklare dit produkt eller din tjeneste for Online-kunder

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *